پخش مجدد سریال امپراطوری باد‌ها؛ خبر هیجان‌انگیزی که عاشقان جومونگ را خوشحال می‌کند/ تاریخ و ساعت پخش جومونگ ۲ 

پخش مجدد سریال امپراطوری باد‌ها؛ خبر هیجان‌انگیزی که عاشقان جومونگ را خوشحال می‌کند/ تاریخ و ساعت پخش جومونگ ۲ 
با اتمام پخش افسانه جومونگ از شبکه تماشا پخش سریال امپراطوری باد‌ها یا همان جومونگ ۲ آغاز شده و عاشقان جومونگ می‌توانند این سریال را هرروز ساعت ۱۹ از شبکه تماشا ببینند.
کد خبر: ۱۲۳۱
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

زی‌سان: افسانه جومونگ از سریال‌های محبوب کره و جهان است و با وجود پخش چندین‌باره آن در ایران همچنان پرطرفدار است و علاقه‌مندان به این سریال نمی‌خواهند با وجود تکراری بودن حتی لحظه‌ای از این سریال را از دست بدهند. با این حال این سریال برای چندمین بار از شبکه تماشا پخش شد و در چند روز گذشته پخش این سریال به پایان رسید.

به گزارش زی‌سان، اما طرفداران و علاقه‌مندان به این سریال نباید نگران باشند چرا که «جومونگ ۲» قسمت ۱ از دیشب در شبکه تماشا پخش شد و مردم می‎‌توانند دوباره از دیدن جومونگ لذت ببرند. 

امپراطور بادها/ جومونگ ۲

پخش سریال کره‌ای «امپراطور بادها» که در ایران به جومونگ ۲ معروف شده از دیشب در شبکه تماشا شروع شد. در این سریال سونگ ایل گوک، پارک گان هیوک، کیم سانگ هو، چوبی جونگ وون، کیم جونگ هوا، ایم جونگ ایون، کیم ونگ جونگ، کیم میونگ سو، لی سی یانگ، هان جین هی، کیم وون هیو و پارک سانگ ووک به ایفای نقش پرداخته‌اند. این مجموعه به دلیل ادامه دادن بحث افسانه جومونگ، به جومونگ ۲ نیز معروف است و ماجرای این مجموعه سال‌ها پس از ماجرا‌های سریال جومونگ و درباره سومین پادشاه گوگوریو «موهیول» است که از ابتدای تولدش پیشگویی‌های منفی درباره او شد و به دلیل همین پیشگویی‌ها او توسط پدرش پادشاه یوری رانده شد و به غار گیرین، قبر پادشاه اول جومونگ، انتقال یافت و ... 

 

 

سرزمین باد‌ها به دلیل جلوه‌های ویژه منحصربه‌فرد، فیلم‌نامه جذاب و بازی خوب بازیگران، در جذب مخاطب موفق بوده چنان‌که در سئول هیچ‌گاه به رتبه پایین‌تر از ۲ سقوط نکرد و در رتبه‌بندی جهانی نیز، در میان سریال‌های پرطرفدار توانست رتبه‌های تقریباً خوبی را از آن خود کند. در بالاترین حد خود این سریال در رتبه دوم جهانی قرار گرفته و در پاییین‌ترین حد خودش نیز در رتبه هشتم سریال‌های پرطرفدار قرار داشته است. این سریال در سال ۲۰۰۸ چهار جایزه شبکه «کی بی اس» را برد. از جمله، جایزه بهترین زوج برای سونگ ایل گوک و چویی جونگ وون (بازیگر نقش یئون، نقش مقابل شاهزاده موهیول) و جایزه بهترین نقش اول مرد برای سونگ ایل گوک. همچنین جونگ جین یانگ برای نقش شاه یوری، برنده جایزه دیگری از این شبکه بوده است. 

پخش مجدد سریال امپراطوری باد‌ها؛ خبر هیجان‌انگیزی که عاشقان جومونگ را خوشحال می‌کند/ تاریخ و ساعت پخش جومونگ ۲ 

حواشی سریال جومونگ

سریال جومونگ حاشیه کم نداشته چرا که برخی کشور‌ها مانند چین از نوع روایت‌پردازی این سریال و وقایع داستان ابراز خشم کرده‌اند به همین دلیل سریال جومونگ در زمان پخشش در کره باعث اختلافات سیاسی و جدی هم شد. چین به صورت رسمی نسبت به چهره ظالم از امپراتوری «هان» اعتراض کرده و معتقد بود این سریال بسیار ناسیونالیستی و ضد چین ساخته شده است. بعد‌ها حتی ادعا کرده بود که امپراتوری گوگوریو از خاک چین آغاز شده و کره‌ای‌ها تاریخ را به نفع خودشان بازنویسی کرده اند. در ادامه این دعواها، هنگ کنگ هم سریال را به دلخواه خودش دوبله و پخش کرده و با تحریف خیلی از وقایع تاریخی باعث اختلافات جدی‌تری شده بود. چینی‌ها بعد‌ها ۲ سریال پر خرج از وقایع زمان امپراتوری گوگوریو ساختند تا به نوعی تلافی کرده باشند. بعضی‌ها هم اعتقاد داشتند که این سریال گوشه چشمی به اتحاد دو کره دارد و کار تا آنجا پیش رفته بود که تصمیم گرفته بودند در آینده از پرچم جومونگ که یک اژد‌های سه پای قرمز است، برای کره متحد استفاده کنند. 

افسانه جومونگ واقعی است؟!

برای بسیاری از علاقه‌مندان به این سریال این پرسش ایجاد می‌شود که آیا این سریال واقعی است یانه؟! در پاسخ باید گفت که این افسانه نه کاملا واقعیست و نه کاملا خیالی بلکه ترکیبی از هردوست. اگرچه بسیاری از قهرمانی‌ها و وقایع با قوه تخیل کارگردان پردازش شده، اما شخصیت‌ها کاملا واقعی هستند و بخشی از تاریخ کره هستند. دانگ میونگ سئونگ وانگ یا چومو با نام پسامرگ چومو مقدس (تولد در ۵۸ قبل از میلاد؛ مرگ در ۱۹ قبل از میلاد) که به اسم زمان تولدش جومونگ معروف است، بنیانگذار پادشاهی گوگوریو در سال ۳۷ ق. م بوده است. مردم گوگوریو او را به عنوان یک خدا - شاه پرستش می‌کردند. چومو در اصل یک لغت عامیانه در بویو برای یک کماندار عالی بود که بعد‌ها نام او شد. او در ادبیات چینی معمولاً به‌عنوان جومونگ نوشته می‌شد. این نام در نوشته‌های بعدی از جمله سامگوک ساگی و سامگوک یوسا به کار برده شد. در مقطعی از زمان قبل از گردآوری سامگوک ساگی (۱۱۴۵)، عنوان چومو به دانگ‌میونگ قوی تغییر کرد که به پادشاه قوی درخشان شرق ترجمه شد. 

جومونگ با نام‌های چومونگ، جونگمو، ناکامو یا تومو، جونگهه یا سانگهه نیز شناخته می‌شد. جومونگ در سال ۱۹ قبل از میلاد، در سن ۳۹ سالگی درگذشت. درباره مرگ او فرضیه‌های بسیاری وجود دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به عفونت دست چپ او بر اثر شمشیری زهرآگین در جنگ با امپراطوری هان اشاره کرد. 

تاریخ و ساعت پخش جومونگ ۲ 

جومونگ ۲ به جای افسانه جومونگ هر روز ساعت ۱۹ از شبکه تماشا پخش می‌شود. هر روز قرار است دو قسمت از این سریال به مدت زمان ۹۰ دقیقه پخش شود و علاقه‌مندان می‌توانند با دیدن دو قسمت متوالی در روز از دیدن این سریال لذت بیشتری ببرند. همچنین تکرار این سریال در ساعت‌هایس ۱ شب، ۷ صبح و ۱۳ ظهر خواهد بود. کسانی که به هر دلیلی نتوانند در ساعت ۱۹ این سریال را ببینند می‌توانند در ساعت‌های فوق تکرار این سریال را تماشا کنند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون